Susreti i razgovori
- Nakladnik: Jesenski i Turk
- 11/2009.
- 367 str., meki uvez
- ISBN 9789532223385
- Cijena: 23.89 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
“Vrijediš onoliko koliko umiješ stvoriti, jak si onoliko koliko si se sposoban suočiti sa svojim slabostima.” Sudeći po toj poslovici čini se da hrvatska kultura jest vrijedna, ali hrvatska kulturna politika nije osobito jaka, jer naši političari i birokrati iz kulturnih institucija teško podnose britku artikulaciju Bosiljke Perić Kempf, vjerojatno najpoznatije hrvatske glazbene kritičarke.
Autorica hvaljene knjige polemika i eseja "Lice i naličje", dugogodišnja radijska i novinska novinarka, iznimno samosvojna i nepotkupljiva kulturna kritičarka i esejistkinja, u ovoj knjizi razgovara s vrhunskim europskim – dakle i hrvatskim – umjetnicima i kulturnim menadžerima.
Govoreći o svojem radu, uspjesima i neuspjesima, o suradnicima i o iskustvima s hrvatskom kulturnom politikom, čujemo (ako želimo čuti) kako zapravo svi govore o istome: o načelima dobre kulturne prakse, o tome kako se osrednji boje izvrsnih, o problemu kadroviranja nekompetentnih ali podobnih ignoranata među upraviteljima kulturnih i medijskih kuća što u Hrvatskoj već gotovo postaje standardom. Osobito je vrijedno što je odabir sugovornika koncipiran isključivo prema kriteriju kvalitete; kulturni praktičari europske ili svjetske razine razmišljaju posve sukladno, bez obzira na etničku ili zemljopisnu pripadnost.
“Intervju kao učilište”, kaže Ivo Malec u predgovoru i ta metafora sjajno sažima osnovnu kvalitetu ovih razgovora: sugovornici uvijek imaju vremena artikulirati i razviti misao, diskretna i inteligentna pitanja uvijek dopuštaju da nas odgovor opčini intelektualnim nabojem i iskričavom kreativnošću. Tragedija hrvatskih medija upravo je u tome što zbog opsjednutosti profitabilnom plitkošću više niti jedan od njih ne dopušta pametnom razgovoru da odgaja – i uči – slušatelje, gledatelje i čitatelje.
Poznato je kako dobar intervju može biti odlično štivo; ali osim zbog ljepote misli, bogatstva informacija i podataka o suvremenoj hrvatskoj kulturnoj proizvodnji i njezinome mjestu na kulturnoj karti svijeta, ova knjiga nedvojbeno će odjeknuti i kao najbolji mogući oblik protesta protiv kresanja medijskog prostora za kulturu i znanost, za jedine prave pokazatelje vrijednosti jednog naroda.
***
Bosiljka Perić Kempf rođena je u Zagrebu, gdje je diplomirala glasovir u klasi prof. Stančića i povijest glazbe u klasi prof. Andreisa na Muzičkoj akademiji, te apsolvirala francuski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu. Od 1977. do 1996. urednica je u redkaciji za ozbiljnu glazbu Radio Zagreba (danas Hrvatski radio). Kao glazbeni pisac i kritičar surađivala je s dnevnim listovima i časopisima za kulturu. Publicirala je više izvornih muzikoloških radova u raznim stručnim časopisima i zbornicima.
Godine 1996. prelazi u slobodnu novinarsku profesiju. Stalna je suradnica Novog lista a djeluje i kao neovisni glazbeni producent i publicist. Objavila je monografiju o Zvjezdani Bašić, te zbirku glazbenih kritika i polemika "Lice i naličje". Od 1998. do 2004. organizirala je i vodila muzikološki skup u sklopu Požeške orguljaške večeri. Redoviti je član Hrvatskog muzikološkog društva, Hrvatskog novinarskog društva i Međunarodne novinarske federacije.
Autorica hvaljene knjige polemika i eseja "Lice i naličje", dugogodišnja radijska i novinska novinarka, iznimno samosvojna i nepotkupljiva kulturna kritičarka i esejistkinja, u ovoj knjizi razgovara s vrhunskim europskim – dakle i hrvatskim – umjetnicima i kulturnim menadžerima.
Govoreći o svojem radu, uspjesima i neuspjesima, o suradnicima i o iskustvima s hrvatskom kulturnom politikom, čujemo (ako želimo čuti) kako zapravo svi govore o istome: o načelima dobre kulturne prakse, o tome kako se osrednji boje izvrsnih, o problemu kadroviranja nekompetentnih ali podobnih ignoranata među upraviteljima kulturnih i medijskih kuća što u Hrvatskoj već gotovo postaje standardom. Osobito je vrijedno što je odabir sugovornika koncipiran isključivo prema kriteriju kvalitete; kulturni praktičari europske ili svjetske razine razmišljaju posve sukladno, bez obzira na etničku ili zemljopisnu pripadnost.
“Intervju kao učilište”, kaže Ivo Malec u predgovoru i ta metafora sjajno sažima osnovnu kvalitetu ovih razgovora: sugovornici uvijek imaju vremena artikulirati i razviti misao, diskretna i inteligentna pitanja uvijek dopuštaju da nas odgovor opčini intelektualnim nabojem i iskričavom kreativnošću. Tragedija hrvatskih medija upravo je u tome što zbog opsjednutosti profitabilnom plitkošću više niti jedan od njih ne dopušta pametnom razgovoru da odgaja – i uči – slušatelje, gledatelje i čitatelje.
Poznato je kako dobar intervju može biti odlično štivo; ali osim zbog ljepote misli, bogatstva informacija i podataka o suvremenoj hrvatskoj kulturnoj proizvodnji i njezinome mjestu na kulturnoj karti svijeta, ova knjiga nedvojbeno će odjeknuti i kao najbolji mogući oblik protesta protiv kresanja medijskog prostora za kulturu i znanost, za jedine prave pokazatelje vrijednosti jednog naroda.
***
Bosiljka Perić Kempf rođena je u Zagrebu, gdje je diplomirala glasovir u klasi prof. Stančića i povijest glazbe u klasi prof. Andreisa na Muzičkoj akademiji, te apsolvirala francuski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu. Od 1977. do 1996. urednica je u redkaciji za ozbiljnu glazbu Radio Zagreba (danas Hrvatski radio). Kao glazbeni pisac i kritičar surađivala je s dnevnim listovima i časopisima za kulturu. Publicirala je više izvornih muzikoloških radova u raznim stručnim časopisima i zbornicima.
Godine 1996. prelazi u slobodnu novinarsku profesiju. Stalna je suradnica Novog lista a djeluje i kao neovisni glazbeni producent i publicist. Objavila je monografiju o Zvjezdani Bašić, te zbirku glazbenih kritika i polemika "Lice i naličje". Od 1998. do 2004. organizirala je i vodila muzikološki skup u sklopu Požeške orguljaške večeri. Redoviti je član Hrvatskog muzikološkog društva, Hrvatskog novinarskog društva i Međunarodne novinarske federacije.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.