Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Lazar Džamić

Cvjećarnica u Kući cveća : Kako smo usvojili i živeli Alana Forda

  • Nakladnik: Jesenski i Turk
  • 11/2012.
  • 142 str., meki uvez
  • ISBN 9789532226218
  • Cijena: 89.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.
Svoje bogato iskustvo s područja komunikacije putem kulturnih obrazaca u ovoj će knjizi Lazar Džamić primjeniti na fenomen stripa Alan Ford. Riječ je o talijanskom stripu koji je 1980-ih godina bio čitaniji u bivšoj Jugoslaviji nego u domovini, nikad nigdje nije prošao zapaženije (Francuska - 12 brojeva, Brazil - tri brojeva, Danska - šest brojeva, Velika Britanija - nijedan broj). Sudbina Alana Forda bila je različita samo u dvije zemlje: Italiji i bivšoj Jugoslaviji, a popularnost mu se zadržala i dan-danas.

Alan Ford osobito je bio važan u Hrvatskoj zbog virtuoznog prijevoda Nenada Brixyja, koji mu je pristupao kao književnom djelu i prevodio ga u duhu hrvatske književnosti početka dvadesetog stoljeća. U knjizi "Cvjećarnica u Kući cveća" autor sve te elemente uzima u obzir i pokušava rekonstruirati što su jugoslavenski čitatelji mogli prepoznati u siromašnim i posve bezrazložno entuzijastičnim uposlenicima disfunkcionalne cvjećarnice koja funkcionira i kao sasvim nevažan, ali ipak osobit čimbenik u politici svjetskih sila.

"Ono što je presudilo za popularnost stripa u bivšoj Jugoslaviji, a što među ostalim razlaže u svojoj knjizi, bilo je to što je nadrealna farsa ujedno i prirodni oblik mentalnog i društvenog života na ovim prostorima. Građani bivše države uz to lako su prepoznavali kritiku kapitalizma, komunizma, tj. svakog korumpiranog režima koju je strip prenosio te su se lako poistovjećivali s likovima grupe TNT. 'Nepopravljivi diletanti, zaključani u svojevrsni ekvivalent naše, uglavnom disfunkcionalne, porodice i države, heroji Alana Forda bili su slični nama". Adriana Piteša, Jutarnji list

***

Lazar Džamić je živi i radi u Londonu, bavi se marketinškom komunikacijom i zaposlen je u tamošnjoj agenciji Kitcatt Nohr Digitas. Osim brojnih stručnih i popularnih predavanja na temu marketinga u kulturi i kulture u marketingu, napisao je i objavio četiri knjige o oglašavanju, odnosima s javnošću i fenomenologiji komunikacije.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Komentari –

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –