Razumijevanje medija : Mediji kao čovjekovi produžeci
- Nakladnik: Golden marketing / Tehnička knjiga
- Prijevod: David Prpa
- 03/2008.
- 326 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789532123036
- Cijena: 25.88 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Nakon tri tisuće godina eksplozije, preko fragmentarnih i mehaničkih tehnologija, zapadni se svijet zgušnjava. Tijekom mehaničkog doba produžili smo svoja tijela u prostoru. Danas, nakon više od stoljeća električne tehnologije, i naš središnji živčani sustav sudjeluje u globalnom zagrljaju, a prostor i vrijeme, barem na našemu planetu, više ne postoje. Veoma brzo približavamo se završnoj fazi čovjekovih produžetaka - tehnološkoj simulaciji svijesti, kada će kreativni proces spoznavanja kolektivno i združeno obuhvaćati cijelo ljudsko društvo, jednako kao što smo preko raznih medija već produžili svoja osjetila i živce.
Hoće li produžetak svijesti, za čime toliko dugo tragaju oglašivači pojedinih proizvoda, biti "dobra stvar", pitanje je koje dopušta široka rješenja. Slaba je mogućnost da na takva pitanja o čovjekovim produžecima odgovorimo ako ih ne razmotrimo sve zajedno. Svaki produžetak, bilo kože, ruke ili noge, utječe na ukupan psihički i društveni sklop.
Ova knjiga razmatra neke od glavnih produžetaka, kao i neke od njihovih psihičkih i društvenih posljedica.
***
Kada je Marshall McLuhan daleke 1964. govorio o svijetu kao globalnom selu i o tome da je sam medij poruka, nitko nije mogao sa sigurnošću predvidjeti da ćemo živjeti na planetu koji ovisi o informacijama - nitko, osim njega samoga.
"Razumijevanje medija" napisano je 20 godina prije osobnih računala i 30 godina prije interneta. No on je već tada tvrdio da mediji donose kraj čovječanstva kakvo smo poznavali i da ćemo morati iznova promisliti društvo u kojem živimo. Danas se njegove teze potvrđuju na svakom koraku, u svim medijima i u svakom kutku svijeta.
Za jedne genijalan i prorok, za druge pop star i kvazi znanstvenik, često tituliran kao osnivač suvremene teorije medija, Marshall McLuhan umro je posljednjeg dana 1980., u osvit digitalnog doba, ali ono što je u nasljeđe ostavio živi intenzivno i danas. McLuhana konzumiramo svakodnevno, a da toga nismo ni svjesni: globalno selo i medij kao poruka samo su neke od njegovih sintagmi koje su se uvukle u svakodnevni govor i zatrle trag svoga tvorca, postavši same svojom porukom.
***
«Razumijevanje medija» knjiga je iznimne vrijednosti. McLuhanov medijski misticizam počiva na dubokom uvjerenju da elektroničko doba ili «mass-age» stvara prostore slične spiritualnim kontaktima između ljudi i bogova, slične vjeri u koju se uranja bez pitanja, kritike ili sumnje... Knjiga ostaje svjedočanstvo povijesti medija i teorijske misli, poveznica sadašnjeg i budućeg u razvoju komunikacije i konceptuauzacija suvremenog života u srazu tehnologije i mistike».
Nada Zgrabljić Rotar
Hoće li produžetak svijesti, za čime toliko dugo tragaju oglašivači pojedinih proizvoda, biti "dobra stvar", pitanje je koje dopušta široka rješenja. Slaba je mogućnost da na takva pitanja o čovjekovim produžecima odgovorimo ako ih ne razmotrimo sve zajedno. Svaki produžetak, bilo kože, ruke ili noge, utječe na ukupan psihički i društveni sklop.
Ova knjiga razmatra neke od glavnih produžetaka, kao i neke od njihovih psihičkih i društvenih posljedica.
***
Kada je Marshall McLuhan daleke 1964. govorio o svijetu kao globalnom selu i o tome da je sam medij poruka, nitko nije mogao sa sigurnošću predvidjeti da ćemo živjeti na planetu koji ovisi o informacijama - nitko, osim njega samoga.
"Razumijevanje medija" napisano je 20 godina prije osobnih računala i 30 godina prije interneta. No on je već tada tvrdio da mediji donose kraj čovječanstva kakvo smo poznavali i da ćemo morati iznova promisliti društvo u kojem živimo. Danas se njegove teze potvrđuju na svakom koraku, u svim medijima i u svakom kutku svijeta.
Za jedne genijalan i prorok, za druge pop star i kvazi znanstvenik, često tituliran kao osnivač suvremene teorije medija, Marshall McLuhan umro je posljednjeg dana 1980., u osvit digitalnog doba, ali ono što je u nasljeđe ostavio živi intenzivno i danas. McLuhana konzumiramo svakodnevno, a da toga nismo ni svjesni: globalno selo i medij kao poruka samo su neke od njegovih sintagmi koje su se uvukle u svakodnevni govor i zatrle trag svoga tvorca, postavši same svojom porukom.
***
«Razumijevanje medija» knjiga je iznimne vrijednosti. McLuhanov medijski misticizam počiva na dubokom uvjerenju da elektroničko doba ili «mass-age» stvara prostore slične spiritualnim kontaktima između ljudi i bogova, slične vjeri u koju se uranja bez pitanja, kritike ili sumnje... Knjiga ostaje svjedočanstvo povijesti medija i teorijske misli, poveznica sadašnjeg i budućeg u razvoju komunikacije i konceptuauzacija suvremenog života u srazu tehnologije i mistike».
Nada Zgrabljić Rotar
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.