Istarska prikazanja : Trilogija

• Nakladnik: Leykam international
  • 11/2023.
  • 204 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789533401751
  • Cijena: 19.91 eur

„Misterij“ Istarske priče u nizu kratkih scena povezanih konferansom prati tisućama godina dugu povijest života na istarskom području, od pojave prvih ljudi i njihova slučajnog pronalaska biske, preko dolaska Histra i Rimljana, preko prolazaka niza pitoresknih figura (Ostrogoti, Bizantinci, Langobardi, Slaveni, Franci i dr.) i trajnog opstanka domaćih, duljeg zadržavanja Mlečana do stoljeća austrijske „vedre apokalipse te takmičenja „do posljednjeg zbora“, odnosno totalitarnog režima, u XX. st.

„Mirakul“ Sanjari budućnosti oblikovan je kao psihoanalitička seansa: Freud na Brijunima analizira snove o tuđim snovima mlade djevojke Histrije, kojoj u san prvi dolazi Austrijski car Franjo I., odlučan da novostečenoj zapuštenoj Istri vrati veličinu uz pomoć Sanjara. Nakon njega u Histrijin san slijedom dolaze povijesni likovi sa svojim snovima o obnovi rimske Istre, o Puli kao glavnoj ratnoj luci, o preobrazbi ratne luke u luku plemenite dokolice, o brijunskom raju na zemlji, o multikulturalnoj glazbi. Posljednja je nostalgična sanjačica Paula Preradović, koja sanja o izgubljenom gradu djetinjstva.

Glavni lik „moraliteta“ Sanjarova priča sanja pak o budućnosti neimenovana Grada utemeljenoj na produhovljenoj kulturi, tradiciji i prednostima zavičaja, ali mu snove ismijava Kor častohlepnika, gramzljivaca, varalica… Od nakane da odustane od svega i ode, odvraća ga Anđeo, koji mu prikazuje kako će izgledati svijet ako se odrekne svojih Snova i dopusti da Gradom zavladaju Grijesi. Nakon vizija borbe Dobra i Zla, s osnaženom vjerom u Dobro, nadom i odlučnošću Sanjar se vraća u Grad da nastavi svoj rad. Zajednička je odlika triju „prikazanja“ kratkoća scena, dinamičnost, višejezičnost te miješanje stiha i proze.