Izgledi povijesnog mišljenja : Zbornik radova povodom osamdesete obljetnice rođenja Vanje Sutlića
- Nakladnik: Izdanja Antibarbarus
- Nakladnik: Hrvatsko društvo pisaca
- Urednik: Žarko Paić
- 09/2006.
- 210 str., meki uvez s klapnama
- ISBN 9532490167
- Cijena: 13.27 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Tekstovi u ovom zborniku proširena su i za objavljivanje priređena izlaganja sudionika filozofskog simpozija «Izgledi povijesnog mišljenja: Uz osamdesetu obljetnicu rođenja Vanje Sutlića», koji je u organizaciji časopisa za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti «Tvrđa», Hrvatskog društva pisaca i Hrvatskog centra PEN-a održan 6. i 7. listopada 2005. godine u Zagrebu.
Temeljna je nakana simpozija bila prije svega u filozofijskom promišljanju onog što se u djelu Vanje Sutlića pokazuje kao putokaz za nadolazeće - povijesno mišljenje. Stoga je izabrani naziv simpozija istodobno iz imanentne naravi samog Sutlićeva djela sabranog u knjigama «Bit i suvremenost», «Praksa rada kao znanstvena povijest», «Kako čitati Heideggera» i «Uvod u povijesno mišljenje» artikulirao tematska okružja simpozija: toponomiju povijesnog mišljenja, odnos Sutlićeva i Heideggerova mišljenja, Sutlićev odnos spram pitanja umjetnosti i, naposljetku, Sutlićevo razumijevanje problema suvremenog svijeta.
O iznimnosti i jedinstvenosti Vanje Sutlića u suvremenoj hrvatskoj filozofiji svjedoči njegova misao, koja je nesvodiva na bilo kojeg prethodnika ili na bilo koju u njegovo vrijeme, a i danas relevantnu «teoriju» - od hermeneutike, fenomenologije do (post)strukturalizma i (post)marksizma. Održani simpozij kao i ova knjiga sabranih članaka koja otvara biblioteku časopisa za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti «Tvrđa», nedvojbeno potvrđuju izreku Ivana Urbančiča, iznijetu u tekstu povodom desete obljetnice smrti Vanje Sutlića, da vrijeme Sutlićeve misli tek dolazi.
Tekstovi autora zastupljenih u zborniku ocrtavaju problemsku razinu simpozija i iz različitih metodologijskih, analitičkih i epistemologijskih motrišta otvaraju mogućnost dijaloga suvremenog mišljenja s povijesnim mišljenjem Vanje Sutlića.
Žarko Paić
Temeljna je nakana simpozija bila prije svega u filozofijskom promišljanju onog što se u djelu Vanje Sutlića pokazuje kao putokaz za nadolazeće - povijesno mišljenje. Stoga je izabrani naziv simpozija istodobno iz imanentne naravi samog Sutlićeva djela sabranog u knjigama «Bit i suvremenost», «Praksa rada kao znanstvena povijest», «Kako čitati Heideggera» i «Uvod u povijesno mišljenje» artikulirao tematska okružja simpozija: toponomiju povijesnog mišljenja, odnos Sutlićeva i Heideggerova mišljenja, Sutlićev odnos spram pitanja umjetnosti i, naposljetku, Sutlićevo razumijevanje problema suvremenog svijeta.
O iznimnosti i jedinstvenosti Vanje Sutlića u suvremenoj hrvatskoj filozofiji svjedoči njegova misao, koja je nesvodiva na bilo kojeg prethodnika ili na bilo koju u njegovo vrijeme, a i danas relevantnu «teoriju» - od hermeneutike, fenomenologije do (post)strukturalizma i (post)marksizma. Održani simpozij kao i ova knjiga sabranih članaka koja otvara biblioteku časopisa za teoriju, kulturu i vizualne umjetnosti «Tvrđa», nedvojbeno potvrđuju izreku Ivana Urbančiča, iznijetu u tekstu povodom desete obljetnice smrti Vanje Sutlića, da vrijeme Sutlićeve misli tek dolazi.
Tekstovi autora zastupljenih u zborniku ocrtavaju problemsku razinu simpozija i iz različitih metodologijskih, analitičkih i epistemologijskih motrišta otvaraju mogućnost dijaloga suvremenog mišljenja s povijesnim mišljenjem Vanje Sutlića.
Žarko Paić
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.