Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Davor Rocco

Od titraja do doživljaja : Zvuk u suvremenom okruženju

  • Nakladnik: Izdanja Antibarbarus
  • 10/2022.
  • 322 str., meki uvez s klapnama
  • ISBN 9789532491777
  • Cijena: 158.23 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.

Knjiga "Od titraja do doživljaja: Zvuk u suvremenom okruženju" namijenjena je svima onima koji se na bilo koji način bave zvukom, ali i onima koje naprosto zanima uloga zvuka u svakodnevnom životu. S težištem na umjetnosti, no sagledavajući temu iz više aspekata, autor istražuje povijest razvoja tehnologije i medija te nastoji pojasniti situaciju u kojoj se danas nalazimo.

Kao poticaj na razmišljanje, ovaj rad upozorava na mnoge negativne trendove i sve veći nemar uzrokovan zlouporabom tehnologije, stvorenim prividom da je sve lako i jednostavno. Intencija autora nije širenje skepse, već poziv na aktivniji odnos prema bogatstvu ponuđenih mogućnosti.

Davor Rocco


Sustavno tematiziranje zvuka kao samostalnog fenomena i ujedno integriranog u svekoliku sinergetsku (kreativnu pa i umjetničku) manipulaciju na radiju, televiziji, filmu, "svim novo-medijskim" i performativnim umjetničkim djelima - izrazito je relevantna i nezaobilazna tema kojoj ova knjiga posvečuje dostatnu pažnju.

Pisana je zavidnom jasnoćom i razlaže probleme metodološki sustavno od najjednostavnih do najsloženijih formi grupiranja zvučnosti i njene interpolacije, odnosno integracije s fenomenima slike, pokreta, glume.

Osnovna ciljna skupina svakako su studenti, ali nije zanemariva mnogobrojna skupina profesionalaca bez adekvatnog stručnog obrazovanja, koji već rade na televizijskim postajama, nacionalnim radio postajama, postprodukcijskim tonskim/zvučnim studijima za snimanje, obradu i design zvuka i glazbe.

S obzirom na to da je tematika zvuka (klasifikacija, registracija, snimanje, manipulacija) u stručnoj literaturi na našem jeziku krajnje nedostatno obrađena, da ova knjiga doprinosi sustavnom obrazovanju i zaslužuje status knjige od interesa (za našu umjetničku, kulturnu, znanstvenu, ali i opću zainteresiranu publiku, op. ur.).

(iz recenzije, Bruno Gamulin)

Davor Rocco već početkom šezdesetih, još vrlo mlad, osniva svoj prvi band. U početku svira solo gitaru, ali ubrzo prelazi na bas. Znatiželjan i sklon eksperimentu, ubrzo sastav proširuje gudačkim kvartetom. Počinje skladati i pisati aranžmane za sve veće sastave i orkestre, istodobno istražujući potencijale razvijajućih tehnologija. Dok je sa svojom „Grupom Hej“ i repertoarom kojim su dominirali Jimmy Hendrix i The Doors redovito nastupao u kultnim zagrebačkim omladinskim klubovima „Lola“ i „Kulušić“, autorski se okušao i na tada vrlo popularnim festivalima zabavne glazbe.

Pjesme su mu izvodile same estradne zvijezde, poput Zvonka Špišića, Hrvoja Hegedušića, Ane Štefok, Ljupke Dimitrovske, Ivice Percla i Olivera Dragojevića, a singl s baladom „Otišel je“ u interpretaciji Gabi Novak (Krapinski festival 1969.) prodan je u gotovo 100.000 primjeraka. Istodobno započinje surađivati u kazalištu i sudjelovati u avangardnim multimedijskim performansima te sklada glazbu za nekoliko eksperimentalnih filmova.

Pod utjecajem jazz-rocka početkom sedamdesetih formira grupu „Spektar“, koja je nakon nekoliko sezona klupskih nastupa 1974. snimila zapaženi album. 

Valja napomenuti da je 2015. (na inicijativu entuzijastičkog istaživača Višeslava Laboša) njemački retro-label Black Pearl objavio vinilno izdanje „Nepoznate boje Spektra“, kompilaciju odabranih instrumentalnih snimki njegovih ranih sastava (1968. - 1974.).

Tijekom sedamdesetih zajedno s Nevenom Frangešom na koncertima prati Dragu Mlinarca, pa sudjeluje i u realizaciji tri njegova značajna albuma. U isto vrijeme započinje i dvadesetogodišnju kontinuiranu suradnju s dramskim programom Dubrovačkih ljetnih igara, prvo kao glazbenik, a zatim i kao skladatelj.

Nakon što je na Filozofskom fakultetu diplomirao sociologiju i fonetiku, od 1974. je zaposlen kao glazbeni urednik u Dramskom programu Radio-Zagreba i aktivno participira u najuspješnijem razdoblju naše radio-drame. Provodeći mnogo vremena u studijskom radu, obogaćuje iskustva u snimanju i montaži zvuka. Sve zaposleniji kao autor scenske glazbe, surađujući s nizom najvećih redateljskih imena tog vremena, sudjeluje u mnogim zapaženim i nagrađivanim projektima na području cijele bivše države, najviše u Sloveniji. Istodobno sklada glazbu za brojne animirane, dokumentarne i igrane filmove.

U devedesetima osniva komorni ansambl Patchwork, koji na Zagrebačkom muzičkom biennalu 1993. izvodi njegov autorski program. Krajem devedesetih pokreće vlastiti tonski studio, a kasnije i izdavačku kuću. Kao urednik, tonski majstor i producent, tijekom dvadesetak godina je realizirao stotinjak albuma domaćih i stranih autora i izvođača u širokom žanrovskom rasponu.

Zadnjih godina sudjeluje u nizu međunarodnih diskografskih projekata komorne i simfonijske glazbe, surađujući s dirigentom Miranom Vaupotićem, brojnim domaćim i stranim solistima te renomiranim orkestrima (Russian Symphony Orchestra Prokofiev, London Symphony Orchestra itd).

Kao dizajner zvuka od 2001. kontinuirano radi na realizaciji ambijentalnih predstava kazališta Ulysses na Brijunima, uspješno surađujući sa škotskim skladateljem Nigelom Osborneom.

Nastojeći sistematizirati iskustva stečena u bogatoj praksi, uz povremene seminare i radionice, sve više se bavi pisanjem. U upravo objavljenoj knjizi „Od titraja do doživljaja“ (Antibarbarus, 2022.) obrađuje temu tretmana zvuka u današnjem okruženju.

Dugogodišnji je član Hrvatskog društva skladatelja, a za raznolike aktivnosti je višekratno nagrađivan kod nas i u svijetu.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –