Strateški menadžment komunalnih usluga
- Nakladnik: Golden marketing / Tehnička knjiga
- 11/2008.
- 376 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789532123692
- Cijena: 29.20 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Knjiga je podijeljena u deset međusobno povezanih poglavlja.
U prvom sam poglavlju nastojao reći što je strateški menadžment i tko su strateški menadžeri odnosno tko se u poduzeću treba baviti strateškim menadžmentom i na kojoj razini (nivou). Uputio sam na probleme i stanje strateškog upravljanja u našim komunalnim poduzećima.
Drugo poglavlje obrađuje osnovne aspekte i sadržaje misije, vizije i definiranja strateških ciljeva u komunalnom poduzeću što se realno može smatrati osnovnim okvirnim polazištem za shvaćanje filozofije i koncepcije strateškog upravljanja.
Treće poglavlje čine sadržaji SWOT analize. Ona je osnovni temelj na kojemu počiva sva filozofija i smisao strateškog upravljanja. Posebnu sam pozornost usmjerio okruženju komunalnog poduzeću, čimbenicima okruženja, njihovu identificiranju i kvantificiranju. Nastojao sam upozoriti na svu složenost prilaza toj problematici i istaći njezinu vrijednost. I potencijalima komunalnog poduzeća kao komponente SWOT analize usmjerio sam potrebnu pozornost i istakao njihovo značenje i sadržaje.
Stvaranje konkurentske sposobnosti i konkurentske prednosti je element strateškog upravljanja. Obrađen je u četvrtom poglavlju s nizom strategija i elemenata koji čine konkurentsku prednost komunalnog poduzeća.
Peto poglavlje prikazuje nekoliko modela portfolio analize. Posebno naglašavam da je ponuđen model portfolio analize komunalnog poduzeća.
Šesto i sedmo poglavlje analitički obrađuju rast poduzeća, strategije rasta i različite funkcijske strategije u komunalnom poduzeću. Iako su funkcijske strategije tematski uglavnom smještene u okviru pojedinih disciplina kao što su: marketinški menadžment, menadžment ljudskih resursa, financijski menadžment i si., u ovoj knjizi sam im dao prostora budući da je ona prvenstveno namijenjena menadžerima u komunalnim poduzećima od kojih većina nisu ekonomisti i nisu imali priliku izučavati te discipline tijekom svog studija.
Implementaciju strategije kroz organizaciju i vođenje prikazuje osmo poglavlje, a strateško odlučivanje i stratešku kontrolu preostala dva - deveto i deseto poglavlje.
( autor o koncepciji knjige )
***
Komunalna poduzeća kao specifična društva kapitala danas su na svojevrsnom raskrižju zbog razvojnih i strukturnih problema, podinvestiranosti, nerazvijenosti tržišta, problema organizacije i upravljanja, procesa i izazova privatizacije i drugih. Koncepcija menadžmenta komunalnih poduzeća je u samom začetku. Autor je to pravilno uočio i analizirao tako da će ova knjiga biti vrlo koristan putokaz menadžmentu, pogotovu u predstoljećem razdoblju. Posebna vrijednost je što je autor prezentirao i brojne primjere iz prakse.
dr. sc. Marinko Jurčević
Autor znalački razrađuje i analizira metode, načela i znanstvene postupke u primjeni strateškog menadžmenta u komunalnim poduzećima kao što su SWOT analiza, portfolio i druge. Posebna su poglavlja posvećena konkurentskoj sposobnosti, strateškom planiranju, odlučivanju i kontroli. Knjiga je pisana pregledno s mnoštvo stručno-znanstvenih podataka. Osnovna joj je namjena educirati studente poslovnih učilišta, ali može dobro poslužiti članovima nadzornih odbora i upravama komunalnih tvrtki.
dr. sc. Dragomir Maderić
U prvom sam poglavlju nastojao reći što je strateški menadžment i tko su strateški menadžeri odnosno tko se u poduzeću treba baviti strateškim menadžmentom i na kojoj razini (nivou). Uputio sam na probleme i stanje strateškog upravljanja u našim komunalnim poduzećima.
Drugo poglavlje obrađuje osnovne aspekte i sadržaje misije, vizije i definiranja strateških ciljeva u komunalnom poduzeću što se realno može smatrati osnovnim okvirnim polazištem za shvaćanje filozofije i koncepcije strateškog upravljanja.
Treće poglavlje čine sadržaji SWOT analize. Ona je osnovni temelj na kojemu počiva sva filozofija i smisao strateškog upravljanja. Posebnu sam pozornost usmjerio okruženju komunalnog poduzeću, čimbenicima okruženja, njihovu identificiranju i kvantificiranju. Nastojao sam upozoriti na svu složenost prilaza toj problematici i istaći njezinu vrijednost. I potencijalima komunalnog poduzeća kao komponente SWOT analize usmjerio sam potrebnu pozornost i istakao njihovo značenje i sadržaje.
Stvaranje konkurentske sposobnosti i konkurentske prednosti je element strateškog upravljanja. Obrađen je u četvrtom poglavlju s nizom strategija i elemenata koji čine konkurentsku prednost komunalnog poduzeća.
Peto poglavlje prikazuje nekoliko modela portfolio analize. Posebno naglašavam da je ponuđen model portfolio analize komunalnog poduzeća.
Šesto i sedmo poglavlje analitički obrađuju rast poduzeća, strategije rasta i različite funkcijske strategije u komunalnom poduzeću. Iako su funkcijske strategije tematski uglavnom smještene u okviru pojedinih disciplina kao što su: marketinški menadžment, menadžment ljudskih resursa, financijski menadžment i si., u ovoj knjizi sam im dao prostora budući da je ona prvenstveno namijenjena menadžerima u komunalnim poduzećima od kojih većina nisu ekonomisti i nisu imali priliku izučavati te discipline tijekom svog studija.
Implementaciju strategije kroz organizaciju i vođenje prikazuje osmo poglavlje, a strateško odlučivanje i stratešku kontrolu preostala dva - deveto i deseto poglavlje.
( autor o koncepciji knjige )
***
Komunalna poduzeća kao specifična društva kapitala danas su na svojevrsnom raskrižju zbog razvojnih i strukturnih problema, podinvestiranosti, nerazvijenosti tržišta, problema organizacije i upravljanja, procesa i izazova privatizacije i drugih. Koncepcija menadžmenta komunalnih poduzeća je u samom začetku. Autor je to pravilno uočio i analizirao tako da će ova knjiga biti vrlo koristan putokaz menadžmentu, pogotovu u predstoljećem razdoblju. Posebna vrijednost je što je autor prezentirao i brojne primjere iz prakse.
dr. sc. Marinko Jurčević
Autor znalački razrađuje i analizira metode, načela i znanstvene postupke u primjeni strateškog menadžmenta u komunalnim poduzećima kao što su SWOT analiza, portfolio i druge. Posebna su poglavlja posvećena konkurentskoj sposobnosti, strateškom planiranju, odlučivanju i kontroli. Knjiga je pisana pregledno s mnoštvo stručno-znanstvenih podataka. Osnovna joj je namjena educirati studente poslovnih učilišta, ali može dobro poslužiti članovima nadzornih odbora i upravama komunalnih tvrtki.
dr. sc. Dragomir Maderić
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.