Mediji, od zavođenja do manipuliranja
- Nakladnik: AGM
- 09/2009.
- 262 str., meki uvez
- ISBN 9789531743525
- Cijena: 21.24 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Kroz sedam temeljnih poglavlja autor najprije postavlja kontekst (Göbelsova galaktika) manipulacije (medijsko preoblikovanje pojedinca u masu, korištenje medija u ratne svrhe itd.) i zavođenja, iznoseći tezu da su totalitarni režimi 20. st. velikim dijelom posljedica ovih tehnologija (masovnog komuniciranja).
To nalaže potrebu ponovnog, interkulturalnog promišljanja mjesta i uloge književnosti i filozofije u novim, medijima preoblikovanim i manipulacijama i zavođenjem kontaminiranim svjetovima kultura, religija, politika, znanosti... Pojam „zavođenje“ autor locira kod Baudrillarda i Kierkegaarda.
Uvidom u „osuđenost“ na komunikaciju, brzinu, medije i promjenu recepcije svijeta i umjetnosti Alić postavlja pitanje: Što znači pojava tehničke reproduktibilnosti umjetničkog djela za umjetnost, posebice književnost te koliko je mogućnost umnažanja u beskonačnost književne i umjetničke ljepote, odredila suvremene oblike recepcije?
Suvremene manipulacije zavođenjem medijima, političkim obećanjima, otvaranjem prostora za nadu od strane religijskih hijerarhija i velikih korporacija – imaju svoj začetak u ustanovljenju logosa i njegovom suprotstavljanju mythosu. Svijet je instrumentaliziran onog trenutka kada je započelo reduciranje ljudskog odnosa prema svijetu na jezičko-tehnički-praktičko-instrumentalni odnos...
Suvremeni mediji razvijaju nova „Big Brother“ barbarstva, a suvremena se zapadna „korporacijska“ demokracija skriva iza lijepe riječi, slike, zavodljivog tijela, primitivne igre, hipnotičkog televizijskog svjetla. To dovodi do toga da se demokracija zaustavlja pred vratima velikih svjetskih korporacija.
***
Sead Alić diplomirao je filozofiju i kroatistiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Bio je urednik u redakciji Studentskog lista 1978., član Kugla glumišta i rock grupe Anarhokor. Prvih godina Radija 101 radio na tom mediju kao urednik i voditelj (Frigidna utičnica, Intervencija i kreiranje prvih reklama Radija 101). Dvije sezone honorarni asistent marksizma na Građevinskom fakultetu u Zagrebu. Slijede poslovi u izdavačkoj kući August Cesarec, na Z3 TV programu, te u podružnicama svjetskih marketinških agencija BBDO i PUBLICIS (copywritter i kreativni direktor). Kreator imena i prvog koncepta akcije Dobro je činiti dobro.
U suradnji s Fakultetom političkih znanosti i Otvorenim društvom realizira seriju filmova o demokraciji; surađuje i na projektima ŠNZ Andrija Štampar; producira tridesetak dokumentarnih filmova i oko 120 emisija Knjigom u glavu. Osniva Kulturni centar (KCCK) u Zagrebu. Prikaze knjiga i tekstove objavljivao u časopisima i novinama: Naše teme, kulturni radnik, Filozofska istraživanja, Polja, Dometi, Student, Studentski list, Mladina, Zvono, Zarez, Epoha itd. Bio član Vijeća HFD-a i voditelj grupe za medije Komunikološkog društva. Iz područja filozofije magistrirao na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a doktorirao na Filozofskom fakultetu u Rijeci.
To nalaže potrebu ponovnog, interkulturalnog promišljanja mjesta i uloge književnosti i filozofije u novim, medijima preoblikovanim i manipulacijama i zavođenjem kontaminiranim svjetovima kultura, religija, politika, znanosti... Pojam „zavođenje“ autor locira kod Baudrillarda i Kierkegaarda.
Uvidom u „osuđenost“ na komunikaciju, brzinu, medije i promjenu recepcije svijeta i umjetnosti Alić postavlja pitanje: Što znači pojava tehničke reproduktibilnosti umjetničkog djela za umjetnost, posebice književnost te koliko je mogućnost umnažanja u beskonačnost književne i umjetničke ljepote, odredila suvremene oblike recepcije?
Suvremene manipulacije zavođenjem medijima, političkim obećanjima, otvaranjem prostora za nadu od strane religijskih hijerarhija i velikih korporacija – imaju svoj začetak u ustanovljenju logosa i njegovom suprotstavljanju mythosu. Svijet je instrumentaliziran onog trenutka kada je započelo reduciranje ljudskog odnosa prema svijetu na jezičko-tehnički-praktičko-instrumentalni odnos...
Suvremeni mediji razvijaju nova „Big Brother“ barbarstva, a suvremena se zapadna „korporacijska“ demokracija skriva iza lijepe riječi, slike, zavodljivog tijela, primitivne igre, hipnotičkog televizijskog svjetla. To dovodi do toga da se demokracija zaustavlja pred vratima velikih svjetskih korporacija.
***
Sead Alić diplomirao je filozofiju i kroatistiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Bio je urednik u redakciji Studentskog lista 1978., član Kugla glumišta i rock grupe Anarhokor. Prvih godina Radija 101 radio na tom mediju kao urednik i voditelj (Frigidna utičnica, Intervencija i kreiranje prvih reklama Radija 101). Dvije sezone honorarni asistent marksizma na Građevinskom fakultetu u Zagrebu. Slijede poslovi u izdavačkoj kući August Cesarec, na Z3 TV programu, te u podružnicama svjetskih marketinških agencija BBDO i PUBLICIS (copywritter i kreativni direktor). Kreator imena i prvog koncepta akcije Dobro je činiti dobro.
U suradnji s Fakultetom političkih znanosti i Otvorenim društvom realizira seriju filmova o demokraciji; surađuje i na projektima ŠNZ Andrija Štampar; producira tridesetak dokumentarnih filmova i oko 120 emisija Knjigom u glavu. Osniva Kulturni centar (KCCK) u Zagrebu. Prikaze knjiga i tekstove objavljivao u časopisima i novinama: Naše teme, kulturni radnik, Filozofska istraživanja, Polja, Dometi, Student, Studentski list, Mladina, Zvono, Zarez, Epoha itd. Bio član Vijeća HFD-a i voditelj grupe za medije Komunikološkog društva. Iz područja filozofije magistrirao na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a doktorirao na Filozofskom fakultetu u Rijeci.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.