Zagreb : Grad, memorija, art
- Nakladnik: Meandarmedia
- 04/2011.
- 322 str., meki uvez
- ISBN 9789537355197
- Cijena: 39.68 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Knjiga sadrži 22 članka objavljena u znanstvenim i stručnim časopisima, zbornicima, tjednicima i novinama od 2003. do danas uz nekoliko iznimaka: starijih tekstova, odnosno dva napisana za ovu knjigu. Obuhvaćaju raspon od znanstvenog članka do rasprave, od feljtona do kritike, a tematski od urbanizma, arhitekture i zaštite spomenika do kulturne povijesti i likovne umjetnosti, fotografije i scenografije.
Uglavnom je riječ o malo poznatim ili nedovoljno obrađenim temama, dok je u posljednjem bloku težište na rubnim područjima i autorima koji spajaju više likovnih izraza i svjedoče o fenomenima osmoze.
Znanstveni su tekstovi opremljeni uobičajenim aparatom, velikom količinom podataka i izvora te literaturom, a svi bogatom slikovnom dokumentacijom: povijesnim urbanističkim i arhitektonskim nacrtima, planovima grada, povijesnom i recentnom fotografijom. Izbor upućuje ne samo na težišta autoričinog znanstvenog i publicističkog rada, ne nudi samo faktografiju i interpretaciju, nego predstavlja aktualne teme i opće probleme.
Na početku je sintezni prikaz urbogeneze i arhitektonske bašti ne Donjega grada, najvećeg sastojka povijesne urbane jezgre Zagreba. Slijede tekstovi o ulozi Milana Lenucija u genezi tzv. Zelene potkove, urbanističko-arhitektonskog ansambla epohe modernizacije i kulture historicizma kojim je definiran Donji grad. Nepoznatu problematiku iznose tekstovi o zagrebačkim vojarnama iz doba Austro-Ugarske te odnosu tramvaja i modernizacije: oba s težištem na urbanističkim aspektima.
Trima istaknutim javnim zgradama (Nacionalne i sveučilišne biblioteke, sjedišta Rektorata Sveučilišta i bivše Petrinjske vojarne, danas Ministarstva vanjskih poslova RH) posvećeni su monografski prikazi, dok je u prikazima dvaju trgova, starijeg, Nadbiskupskog/Langovog i mlađeg, Kvaternikova trga riječ o odnosu zaštite i obnove.
Pitanjima baštine i transformacije posvećen je tekst o recentnim fenomenima postindustrijskog urbaniteta u Europi, na koji se nadovezuje dugovječni problem reurbanizacije područja tvornice lokomotiva "Janko Gredelj", golemog industrijskog pogona u sklopu zagrebačkog željezničkog čvora.
Blok židovskih tema sadrži tri teksta: u prvom se propituje identitet europskog židovstva danas, dok se u sljedeća dva prikazuje Židovski muzej Beč i izložba Sinagoga i Zagreb, posvećena povijesti hrama od rušenja i memoricida (1941/41.) i obilježavanju memorije. Sva su tri teksta povezana s pitanjima koja je otvorio Holokaust.
U posljednjem bloku riječ je fenomenima i poetikama, posredno ili čak neposredno povezanima s memorijom i baštinom, gradom i promjenom, koji objedinjuju sve tekstove u knjizi.
Na kraju su dva veća teksta, jedan posvećen muzeografskoj scenografiji Maria Beusana, drugi scenografiji za plesni teatar Nenada Fabijanića, arhitektonsko-likovnim žanrovima o kojima u nas gotovo i nema literature.
***
Snješka Knežević (1938.), završila je studij povijesti umjetnosti, njemačkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je i doktorirala. Objavila četiri knjige, stotinjak znanstvenih i isto toliko publicističkih radova, izradila tridesetak elaborata i ekspertiza, sudjelovala u radu dvadesetak nacionalnih i internacionalnih znanstvenih i stručnih skupova. Uredila je više stručnih knjiga, zbornika i časopisa.
Za monografiju "Zagrebačka Zelena potkova" dobila je Nagradu grada Zagreba za 1996. godinu, a za ukupni znanstveno-istraživački rad na hrvatskoj i zagrebačkoj arhitektonskoj baštini nagradu "Neven Šegvić" Udruženja hrvatskih arhitekata za 2002. godinu.
Uglavnom je riječ o malo poznatim ili nedovoljno obrađenim temama, dok je u posljednjem bloku težište na rubnim područjima i autorima koji spajaju više likovnih izraza i svjedoče o fenomenima osmoze.
Znanstveni su tekstovi opremljeni uobičajenim aparatom, velikom količinom podataka i izvora te literaturom, a svi bogatom slikovnom dokumentacijom: povijesnim urbanističkim i arhitektonskim nacrtima, planovima grada, povijesnom i recentnom fotografijom. Izbor upućuje ne samo na težišta autoričinog znanstvenog i publicističkog rada, ne nudi samo faktografiju i interpretaciju, nego predstavlja aktualne teme i opće probleme.
Na početku je sintezni prikaz urbogeneze i arhitektonske bašti ne Donjega grada, najvećeg sastojka povijesne urbane jezgre Zagreba. Slijede tekstovi o ulozi Milana Lenucija u genezi tzv. Zelene potkove, urbanističko-arhitektonskog ansambla epohe modernizacije i kulture historicizma kojim je definiran Donji grad. Nepoznatu problematiku iznose tekstovi o zagrebačkim vojarnama iz doba Austro-Ugarske te odnosu tramvaja i modernizacije: oba s težištem na urbanističkim aspektima.
Trima istaknutim javnim zgradama (Nacionalne i sveučilišne biblioteke, sjedišta Rektorata Sveučilišta i bivše Petrinjske vojarne, danas Ministarstva vanjskih poslova RH) posvećeni su monografski prikazi, dok je u prikazima dvaju trgova, starijeg, Nadbiskupskog/Langovog i mlađeg, Kvaternikova trga riječ o odnosu zaštite i obnove.
Pitanjima baštine i transformacije posvećen je tekst o recentnim fenomenima postindustrijskog urbaniteta u Europi, na koji se nadovezuje dugovječni problem reurbanizacije područja tvornice lokomotiva "Janko Gredelj", golemog industrijskog pogona u sklopu zagrebačkog željezničkog čvora.
Blok židovskih tema sadrži tri teksta: u prvom se propituje identitet europskog židovstva danas, dok se u sljedeća dva prikazuje Židovski muzej Beč i izložba Sinagoga i Zagreb, posvećena povijesti hrama od rušenja i memoricida (1941/41.) i obilježavanju memorije. Sva su tri teksta povezana s pitanjima koja je otvorio Holokaust.
U posljednjem bloku riječ je fenomenima i poetikama, posredno ili čak neposredno povezanima s memorijom i baštinom, gradom i promjenom, koji objedinjuju sve tekstove u knjizi.
Na kraju su dva veća teksta, jedan posvećen muzeografskoj scenografiji Maria Beusana, drugi scenografiji za plesni teatar Nenada Fabijanića, arhitektonsko-likovnim žanrovima o kojima u nas gotovo i nema literature.
***
Snješka Knežević (1938.), završila je studij povijesti umjetnosti, njemačkog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje je i doktorirala. Objavila četiri knjige, stotinjak znanstvenih i isto toliko publicističkih radova, izradila tridesetak elaborata i ekspertiza, sudjelovala u radu dvadesetak nacionalnih i internacionalnih znanstvenih i stručnih skupova. Uredila je više stručnih knjiga, zbornika i časopisa.
Za monografiju "Zagrebačka Zelena potkova" dobila je Nagradu grada Zagreba za 1996. godinu, a za ukupni znanstveno-istraživački rad na hrvatskoj i zagrebačkoj arhitektonskoj baštini nagradu "Neven Šegvić" Udruženja hrvatskih arhitekata za 2002. godinu.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.