Kuća duhova
- Nakladnik: Mala zvona
- Prijevod: Sanja Lovrenčić
- 07/2012.
- 156 str., meki uvez
- ISBN 9789537760250
- Cijena: 15.66 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
U zbirci "Kuća duhova" koju je nakon autoričine smrti priredio njezin suprug, objavljeno je šest od osam priča iz njezine knjige „Ponedjeljak ili utorak" iz 1921., jedine zbirke priča koju je objavila za života. Njima je Leonard Woolf dodao priče koje su u razdoblju između 1922. i 1941. izašle u različitim časopisima te šest dotad neobjavljenih tekstova, te se knjiga može smatrati svojevrsnom antologijom kratke proze V. Woolf.
Premda je dovršila relativno mali broj kratkih priča, Virginia Woolf se za cijeloga svojeg književnog života povremeno vraćala toj formi. Upravo se u kratkim pričama - „Znak na zidu" iz 1917. i „Park Kew" iz 1919. - počela baviti formalnim eksperimentima i razvijati svoju čuvenu impresionističku tehniku pisanja. Mnogi motivi, ključne teme, pa čak i neki likovi njenih romana, poput para Dalloway, nalaze se i u njenim kratkim pričama.
Siva se magla zgusnula u odjeljku vlaka. Visjela je kao veo; činilo se da stvara veliku razdaljinu između četvero putnika u kutovima, premda su bili onoliko blizu jedni drugima koliko ih već može približiti kupe trećeg razreda. Posljedice su bile čudne. Zgodna, iako malo starija, dobro odjevena, premda pomalo otrcana žena koja je ušla u vlak na nekoj stanici u unutrašnjosti, kao da je izgubila oblik. Tijelo joj je postalo sama magla. Tek su njene oči sjale, mijenjale se, živjele sasvim zasebno; oči bez tijela; oči koje vide nešto nevidljivo. U maglovitom zraku one su blistale, kretale se i u toj grobnoj atmosferi - prozori zamagljeni, svjetiljke s kolobarima magle - bile su poput rasplesanih svjetala, divljeg ognja koji se, kažu ljudi, pojavljuje iznad grobova nemirnih spavača na grobljima. Besmislica? Puka maštarija? No naposljetku, budući da nema ničega što ne ostavlja nekakav talog, a sjećanje je svjetlo koje pleše u mislima kad je stvarnost pokopana, zašto ne bi te oči, sjajne i nemirne, bile duh jedne obitelji, jednog razdoblja, jedne civilizacije koji pleše na grobu?
Premda je dovršila relativno mali broj kratkih priča, Virginia Woolf se za cijeloga svojeg književnog života povremeno vraćala toj formi. Upravo se u kratkim pričama - „Znak na zidu" iz 1917. i „Park Kew" iz 1919. - počela baviti formalnim eksperimentima i razvijati svoju čuvenu impresionističku tehniku pisanja. Mnogi motivi, ključne teme, pa čak i neki likovi njenih romana, poput para Dalloway, nalaze se i u njenim kratkim pričama.
Siva se magla zgusnula u odjeljku vlaka. Visjela je kao veo; činilo se da stvara veliku razdaljinu između četvero putnika u kutovima, premda su bili onoliko blizu jedni drugima koliko ih već može približiti kupe trećeg razreda. Posljedice su bile čudne. Zgodna, iako malo starija, dobro odjevena, premda pomalo otrcana žena koja je ušla u vlak na nekoj stanici u unutrašnjosti, kao da je izgubila oblik. Tijelo joj je postalo sama magla. Tek su njene oči sjale, mijenjale se, živjele sasvim zasebno; oči bez tijela; oči koje vide nešto nevidljivo. U maglovitom zraku one su blistale, kretale se i u toj grobnoj atmosferi - prozori zamagljeni, svjetiljke s kolobarima magle - bile su poput rasplesanih svjetala, divljeg ognja koji se, kažu ljudi, pojavljuje iznad grobova nemirnih spavača na grobljima. Besmislica? Puka maštarija? No naposljetku, budući da nema ničega što ne ostavlja nekakav talog, a sjećanje je svjetlo koje pleše u mislima kad je stvarnost pokopana, zašto ne bi te oči, sjajne i nemirne, bile duh jedne obitelji, jednog razdoblja, jedne civilizacije koji pleše na grobu?
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.