Balanced scorecard korak po korak : maksimiziranje učinaka i održavanje rezultata
- Nakladnik: Masmedia
- Nakladnik: Poslovni dnevnik
- Prijevod: Gordana Mlačak, Ljubomir Tot
- 08/2007.
- 370 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789531575034
- Cijena: 38.49 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Za kompleksni zadatak upravljanja avionom pilot pred sobom ima cijeli niz mjernih instrumenata koji pokazuju brzinu aviona, smjer kretanja, razinu goriva i ostale podatke o stanju aviona i okoline koja ga okružuje. Upravljanje poduzećem nije jednostavnije od upravljanja avionom, no zašto se onda često koriste financijski pokazatelji kao jedini mjerni instrument za upravljanje poduzećem ili projektom?
Današnji uvjeti poslovanja te snažan konkurentski pritisak nameću potrebu uvođenja suvremenih instrumenata poput balanced scorecarda, koji će menadžmentu olakšati upravljanje poduzećima i izgradnju poslovnog uspjeha. Kompleksnost upravljanja poduzećem zahtijeva da menadžeri imaju istodobni pregled učinka poduzeća na raznim područjima, a balanced scorecard je skup instrumenata koji daje jednostavan i sažet pregled stanja poduzeća i daje odgovore na pitanja gdje se ono nalazi i kamo treba ići.
Knjiga je podijeljena je u dvanaest poglavlja, a na samom početku autor nas uvodi u problematiku poslovanja poduzeća. Ističe ograničenja financijskog mjerenja rezultata i prednosti uvođenja balanced scorecarda kao suvremenog instrumenta kojim se financijska perspektiva nadopunjuje s perspektivom kupaca, unutarnjih procesa te učenja i razvoja, čime se stvara cjelovit pogled na poslovni uspjeh poduzeća.
U ovom novom, drugom izdanju nalaze se i brojne dopune o raznim temama. Kao što sam autor naglašava u Predgovoru, najznačajnija promjena u odnosu na prvo izdanje iz 2002. godine odnosi se na prošireni prikaz strateških mapa. To je snažan komunikacijski alat koji svim zaposlenicima pokazuje što je presudno u provođenju strategije organizacije. Ažurirane su i informacije o vezi između balanced scorecarda i korporativnog upravljanja, što upućuje na presudnu važnost menadžerskih sastanaka usmjerenih na strategiju, kao i na najnoviji trend pod nazivom ured strateškog upravljanja.
Primjenom Nivenovih naputaka, posebno o strateškom upravljanju, plaćama i nagrađivanju, strateškim mapama i mjerenju rezultata i uspješnosti, menadžeri su dobili znatno šire znanje o strateškom upravljanju poduzećima.
Metodologija balanced scorecarda prevodi strategiju poduzeća u inicijative, mjere i učinke. Poduzeća koja su prihvatila i provela balanced scorecard ubrala su plodove i znatno su unaprijedila vlastito poslovanje.
***
Paul R. Niven je konzultant za menadžment i istaknuti govornik na temu upravljanja učinkom i balanced scorecarda. Kao praktičar i konzultant, razvio je uspješne sustave upravljanja učinkom za velike i male organizacije diljem svijeta. Njegovi klijenti su društva s popisa Fortune 500, agencije iz javnog sektora sa svih razina te neprofitne organizacije.
Današnji uvjeti poslovanja te snažan konkurentski pritisak nameću potrebu uvođenja suvremenih instrumenata poput balanced scorecarda, koji će menadžmentu olakšati upravljanje poduzećima i izgradnju poslovnog uspjeha. Kompleksnost upravljanja poduzećem zahtijeva da menadžeri imaju istodobni pregled učinka poduzeća na raznim područjima, a balanced scorecard je skup instrumenata koji daje jednostavan i sažet pregled stanja poduzeća i daje odgovore na pitanja gdje se ono nalazi i kamo treba ići.
Knjiga je podijeljena je u dvanaest poglavlja, a na samom početku autor nas uvodi u problematiku poslovanja poduzeća. Ističe ograničenja financijskog mjerenja rezultata i prednosti uvođenja balanced scorecarda kao suvremenog instrumenta kojim se financijska perspektiva nadopunjuje s perspektivom kupaca, unutarnjih procesa te učenja i razvoja, čime se stvara cjelovit pogled na poslovni uspjeh poduzeća.
U ovom novom, drugom izdanju nalaze se i brojne dopune o raznim temama. Kao što sam autor naglašava u Predgovoru, najznačajnija promjena u odnosu na prvo izdanje iz 2002. godine odnosi se na prošireni prikaz strateških mapa. To je snažan komunikacijski alat koji svim zaposlenicima pokazuje što je presudno u provođenju strategije organizacije. Ažurirane su i informacije o vezi između balanced scorecarda i korporativnog upravljanja, što upućuje na presudnu važnost menadžerskih sastanaka usmjerenih na strategiju, kao i na najnoviji trend pod nazivom ured strateškog upravljanja.
Primjenom Nivenovih naputaka, posebno o strateškom upravljanju, plaćama i nagrađivanju, strateškim mapama i mjerenju rezultata i uspješnosti, menadžeri su dobili znatno šire znanje o strateškom upravljanju poduzećima.
Metodologija balanced scorecarda prevodi strategiju poduzeća u inicijative, mjere i učinke. Poduzeća koja su prihvatila i provela balanced scorecard ubrala su plodove i znatno su unaprijedila vlastito poslovanje.
***
Paul R. Niven je konzultant za menadžment i istaknuti govornik na temu upravljanja učinkom i balanced scorecarda. Kao praktičar i konzultant, razvio je uspješne sustave upravljanja učinkom za velike i male organizacije diljem svijeta. Njegovi klijenti su društva s popisa Fortune 500, agencije iz javnog sektora sa svih razina te neprofitne organizacije.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.