Prilagodbe

Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Dennis C. Mueller

Javni izbor

  • Nakladnik: Masmedia
  • Nakladnik: Poslovni dnevnik
  • Prijevod: Duško Čavić
  • 05/2008.
  • 684 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789531575133
  • Cijena: 52.96 eur
    Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro
  • Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Knjiga «Javni izbor», autora Dennisa C. Muellera, može se definirati kao ekonomsko proučavanje netržišnog odlučivanja, ili jednostavno, kao primjenu ekonomije na političku znanost. Zbog toga se djelo nerijetko označava ekonomskom teorijom politike, premda se sam pristup razmatra i kao dio političke ekonomije. Iz tih je razloga ovo kapitalno djelo najbolji pregled doprinosa formalnoj ekonomskoj i političkoj analizi.

Teorija javnog izbora u velikoj se mjeri zasniva na političkom individualizmu. Svi akteri u kolektivnom odlučivanju kao što su ponašanje birača, političkih stranaka, interesnih skupina, mogu se razumjeti ako se pođe od pretpostavke da u svom djelovanju slijede isključivo pojedinačne interese. Metodologija javnog izbora preuzeta je iz ekonomije, prema kojoj je čovjek "egoistični, racionalni maksimizator korisnosti".

Knjiga «Javni izbor» podijeljena je na šest dijelova. Razrađuje temeljne pojmove, postupno prelazeći na složenije teoretske modele, a daje i mnoštvo deskriptivnih i detaljno razrađenih primjera. Analiziraju se pojmovi kao što su podrijetlo države, kolektivna akcija, i alokativna efikasnost, kolektivna akcija i redistribucija, javni izbor u direktnoj demokraciji, uloga većine u pozitivnoj i normativnoj perspektivi, jednostavnije i složenije alternative pravilu većine, javni izbor u reprezentativnoj demokraciji, federalizam, dvostranačka kompeticija - determinističko i probabilističko glasovanje, višestranački sustavi, paradoks glasovanja, rent-seeking, aplikacija i testiranje, interesne skupine, kontribucije kampanjama i lobiranje, veličina vlade i ekonomske performanse, normativni javni izbor.

Ova je knjiga pisana strogim i sofisticiranim metajezikom teorije javnog izbora, uz uporabu matematike i matematičkih simbola te precizne statističke rezultate do kojih su tijekom posljednjih nekoliko desetljeća došli brojni znanstvenici, proučavajući različite oblike javnih izbora u pojedinim političkim zajednicama.

Knjiga je namijenjena ekonomistima, politolozima, sociolozima i vrstan je udžbenik za studente ekonomije, politologije, sociologije, prava, filozofije, psihologije i drugih srodnih znanstvenih područja.

***

Dennis C. Mueller
(r. 1940.) najveći je svjetski stručnjak za tumačenje, razumijevanje i razvoj teorije javnog izbora. Doktorirao je ekonomiju na Princeton University. Muellerovu knjigu «Javni izbor» stručnjaci uspoređuju s fundamentalnim djelima iz ekonomije i sociologije, poput Samuelsonove «Ekonomije» ili pak Haralambosove i Holbornove «Sociologije». Mueller je profesor na University of Vienna, bio je više godina i profesor na američkom Cornell University i University of Maryland te direktor Međunarodnog instituta za menadžment u Berlinu. Član je brojnih međunarodnih znanstvenih institucija. Objavio je više od 150 znanstvenih radova o javnom izboru i srodnim ekonomskim i politološkim temama.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –