Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Michael E. Porter

Konkurentska prednost : Postizanje i održavanje vrhunskog poslovanja

  • Nakladnik: Masmedia
  • Prijevod: Ivana Logar , Andrea Obraz
  • 07/2008.
  • 490 str., tvrdi uvez
  • ISBN 9789531575164
  • Cijena: 369.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.
Kako poduzeće može stvoriti i održati tržišnu prednost svojih proizvoda i usluga? Kako provodi generičke strategije u praksu? Na koji način ostvaruje održivu troškovnu prednost? Kako se diferencira u odnosu na konkurente? Kako može obraniti svoju konkurentsku poziciju?

O ovim i mnogim drugim pitanjima iz područja strategije i menadžmenta govori knjiga "Konkurentska prednost", autora Michaela E. Portera, koja je, prema ocjeni Financial Timesa, proglašena najutjecajnijim djelom iz područja menadžmenta u posljednjih 25 godina dvadesetog stoljeća.

Konkurentska prednost nalazi se u srži poslovanja poduzeća na konkurentskim tržištima. Međutim, u današnje vrijeme mnoga su poduzeća izgubila konkurentsku prednost u svojoj utrci za rastom i u potrazi za diverzifikacijom. Poduzeća su suočena sa sporijim rastom, kao i s domaćim i globalnim konkurentima koji se u tržišnoj bitki više ne ponašaju kao da je tržište dovoljno veliko za sve.

Michael Porter uvjeren je da neuspjeh strategija mnogih poduzeća proizlazi iz nemogućnosti da se konkurentska strategija prevede u pojedinačne, konkurentske korake potrebne da bi se ostvarila konkurentska prednost. Ova knjiga dotiče brojne discipline i aktivnosti poduzeća i poslovanja koje u međuzavisnosti imaju velik utjecaj na konkurentsku sposobnost.

Prema mišljenju autora, knjiga "Konkurentska prednost" omogućila je da strategija postane konkretnija i lakše provediva. Aktivnosti nekog poduzeća vidljive su, opipljive i njima se može upravljati. Strategija nije više samo opća vizija, već određena konfiguracija aktivnosti koje poduzeće usvoji u usporedbi sa svojim konkurentima. Aktivnosti predstavljaju poveznicu između strategije i implementacije. Strategija postaje određena grupa aktivnosti sa svrhom ostvarivanja određene kombinacije vrijednosti odabranoj grupi klijenata. Konkurentska prednost u osnovi nastaje iz vrijednosti koju je poduzeće u stanju stvoriti za svoje kupce.

Konfiguracija svake aktivnosti utjelovljuje način na koji se aktivnost provodi, uključujući potrebne vrste ljudskih i fizičkih čimbenika, kao i pripadajućeg organizacijskog uređenja. Sposobnosti tada više nisu apstraktne i odvojene od troškova i vrijednosti za kupca, već postaju dio određenih aktivnosti. Aktivnosti čine strategiju operativnom. Drugim riječima, svatko u poduzeću dio je strategije.

Knjiga je namijenjena stručnjacima koji su odgovorni za strategiju poduzeća i koji izgrađujući konkurentsku prednost žele bitno unaprijediti poslovanje svojeg poduzeća, kao i znanstvenicima koji se bave tematikom konkuriranja izvan područja strategije.

***

Michael E. Porter
vodeći je stručnjak iz područja konkurentske strategije, konkurentnosti i ekonomskog razvoja naroda, država i regija te primjene načela konkurentnosti na socijalna pitanja kao što su zdravstvo, zaštita okoliša i korporativna odgovornost. Začetnik je teorije moderne strategije i jedan od najutjecajnijih stručnjaka na području menadžmenta. Napisao je 17 knjiga i više od 125 članaka. Godine 1973. doktorirao je poslovnu ekonomiju na Harvardu, a danas predaje na Harvard Business School.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –