Demon teorije
- Nakladnik: AGM
- Prijevod: Morana Čale
- 11/2007.
- 348 str., meki uvez s klapnama
- ISBN 9789531743174
- Cijena: 25.62 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Knjiga obrađuje na zanimljiv način epistemološku problematiku proučavanja književnosti, nastojeći da preko temeljnih pojmova koji se rabe kako u teoriji tako i u književnoj kritici razabere određeni raskorak između naziva uobičajenih u svagdašnjem govoru i utemeljenih naprosto na zdravom razumu te novijih značenja koji ti nazivi i pojmovi dobivaju u suvremenim književnim teorijama.
Razrada sedam ključnih kategorija - književnost, autor, svijet, čitatelj, stil, povijest, vrijednost - koje su prikladno izabrane jer doista obuhvaćaju uglavnom zajedničku problematiku svih suvremenih književnih teorija, čini zapravo pregled cjelokupne književnoteorijske problematike. S obzirom na tradiciju izostavljena je klasifikacija, no Compagnon i sam primjećuje da se suvremene teorije doista vrlo malo bave pitanjima razvrstavanja književnosti prema tipovima, rodovima i vrstama.
Svaka je od tih kategorija shvaćena ujedno i kao problem, ne zaboravlja se ni njihova međusobna ovisnost, pa je knjiga izvedena ne samo kao opis pojedinih učenja uz kritičke primjedbe - što je uobičajeno u sličnim pregledima - nego kao svojevrsna predmetna rasprava o stanju u suvremenom proučavanju teorije književnosti.
Autor na taj način nastoji razjasniti gdje su temelji uobičajenih naziva, kako su izgrađeni određeni pojmovi i kakvo oni značenje dobivaju u metajezicima mnogih suvremenih teorija. Zastupa pri tome određen kritički stav prema preuzetnosti mnogih suvremenih teorija, ali dopušta i mogućnost kritičke i analitičke nadgradnje razine zdravog razuma. Zbog toga je knjiga svojevrsni pregled suvremenih književnih teorija, usredotočen na one pojmove koji su najčešće ishodište daljih razlika i različitih pristupa književnosti.
Jasan i pregledan način izlaganja, upravljen isključivo prema načelnim pitanjima, neopterećen složenom terminologijom i manje važnim detaljima o razlikama među pojedinim shvaćanjima, čini tu knjigu i vrijednim uvodom u složenu problematiku suvremenog proučavanja književnosti, štoviše i drugih rubnih disciplina koje ono u novije vrijeme sve više zahvaća, pa se očekuje zanimanje studenata raznih struka i šire čitalačke publike.
***
Antoine Compagnon (1950.), predavao je francusku književnost na Sorbonnei u Parizu i sveučilištu Columbia u New Yorku, te kao gost na više svjetskih sveučilišta, a od 2006. predaje na glasovitom francuskom visokom učilištu i znanstvenom institutu College de France. Objavio je dva romana kao i izuzetno zapažene knjige književnospovijesnih istraživanja i teorije književnosti.
Razrada sedam ključnih kategorija - književnost, autor, svijet, čitatelj, stil, povijest, vrijednost - koje su prikladno izabrane jer doista obuhvaćaju uglavnom zajedničku problematiku svih suvremenih književnih teorija, čini zapravo pregled cjelokupne književnoteorijske problematike. S obzirom na tradiciju izostavljena je klasifikacija, no Compagnon i sam primjećuje da se suvremene teorije doista vrlo malo bave pitanjima razvrstavanja književnosti prema tipovima, rodovima i vrstama.
Svaka je od tih kategorija shvaćena ujedno i kao problem, ne zaboravlja se ni njihova međusobna ovisnost, pa je knjiga izvedena ne samo kao opis pojedinih učenja uz kritičke primjedbe - što je uobičajeno u sličnim pregledima - nego kao svojevrsna predmetna rasprava o stanju u suvremenom proučavanju teorije književnosti.
Autor na taj način nastoji razjasniti gdje su temelji uobičajenih naziva, kako su izgrađeni određeni pojmovi i kakvo oni značenje dobivaju u metajezicima mnogih suvremenih teorija. Zastupa pri tome određen kritički stav prema preuzetnosti mnogih suvremenih teorija, ali dopušta i mogućnost kritičke i analitičke nadgradnje razine zdravog razuma. Zbog toga je knjiga svojevrsni pregled suvremenih književnih teorija, usredotočen na one pojmove koji su najčešće ishodište daljih razlika i različitih pristupa književnosti.
Jasan i pregledan način izlaganja, upravljen isključivo prema načelnim pitanjima, neopterećen složenom terminologijom i manje važnim detaljima o razlikama među pojedinim shvaćanjima, čini tu knjigu i vrijednim uvodom u složenu problematiku suvremenog proučavanja književnosti, štoviše i drugih rubnih disciplina koje ono u novije vrijeme sve više zahvaća, pa se očekuje zanimanje studenata raznih struka i šire čitalačke publike.
***
Antoine Compagnon (1950.), predavao je francusku književnost na Sorbonnei u Parizu i sveučilištu Columbia u New Yorku, te kao gost na više svjetskih sveučilišta, a od 2006. predaje na glasovitom francuskom visokom učilištu i znanstvenom institutu College de France. Objavio je dva romana kao i izuzetno zapažene knjige književnospovijesnih istraživanja i teorije književnosti.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.