Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Velimir Grgić

Industrija sreće : Kako je kult samopomoći oblikovao naše živote u 21. stoljeću

  • Nakladnik: Media bar
  • 10/2022.
  • 196 str., meki uvez
  • ISBN 9789538357114
  • Cijena: 129.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.

Godine 2019. globalno tržište osobnog razvoja bilo je teško 30 milijardi dolara – dvije godine poslije, 2021., skočilo je na 42 milijarde. Do 2030. godine očekuje se da će ta brojka iznositi 67 milijardi. Pandemija koronavirusa svojim je tzv. stresnim potencijalom dramatično povećala prodaju knjiga i audio knjiga samopomoći, broj gledatelja/slušatelja self-help podcasta, YouTube videa i online self-help savjetovališta odletio je u nebo, a u nevjerojatnom je porastu i tzv. self-help turizam…

U Hrvatskoj su knjige samopomoći odavno među najtraženijima (samo u 2022. prodaja im je porasla za 25 posto), dok je svake godine i sve više raznih motivacijskih tečajeva, duljih i kraćih, „živih“ i virtualnih, te ljetnih self-help krstarenja. Čovjekova potraga za smislenim, sretnim životom stara je koliko i on sam, no u 21. stoljeću kao da je sve eksplodiralo. U zapadnom svijetu, ubrzanome i stresnome do krajnjih granica, neprekidno se povećava (a i potiče) potreba običnih ljudi da „poprave” i „unaprijede” sami sebe (nota bene, u velikom je porastu i broj psihičkih poremećaja; stres je očito prevelik); radi toga postoji golem broj lifecoacheva, savjetnika raznih vrsta, motivatora, self-help gurua, psihoterapeuta, „pozitivnih” mislilaca koji nude odgovore, rješenja, recepte, tj. provjerenu, uspješnu životnu praksu.

Kako su na tom području djelovali ili djeluju Rhonda Byrne, Oprah Winfrey, Lousie Hay, Gary Vaynerchuk, Tony Robbins, Robin Sharma, Jordan Peterson, Andrew Tate, Jordan Peterson i mnogi drugi? Koliko je u svemu tome autentičnih znanstvenih, filozofskih, psiholoških uporišta te proživljenoga životnog iskustva, a koliko je posrijedi tek pohlepa za zaradom utemeljena na iskorištavanju lakovjernih, u načelu zbunjenih običnih ljudi?

Upravo na ta pitanja pokušava odgovoriti knjiga "Industrija sreće" Velimira Grgića.

Velimir Grgić (Požega, 1978.) piše za vodeće magazine i portale u Hrvatskoj, uređivao je i vodio mnoge TV emisije, producirao reklame, glazbene spotove, dokumentarne i igrane filmove, a usto je i nagrađivani filmski scenarist. Dosad je objavljivao knjige o glazbi, filmu, društvenim fenomenima, popularnoj i azijskoj kulturi.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –