Moderna vremena

Pogledaj... sve je puno knjiga.

Ilustracije: John Tenniel
Velimir Grgić

Katane, lignja, bradavice : Vodič kroz japanski film

  • Nakladnik: Jesenski i Turk
  • 10/2006.
  • 240 str., meki uvez
  • ISBN 9532222405
  • Cijena: 120.00 kn
  • Cijene knjiga samo su informativnog karaktera. Knjige potražite u knjižarama ili u knjižnicama.
Tinejdžerice koje prodaju izmet frustriranim biznismenima, ubojica kojeg uzbuđuje miris kuhane riže, lignja u svijetu borilačkih vještina, silovanje opatice odjevene u kostim ovce, divovska meduza koja jede dijamante, ubojica koji komunicira s jeguljom, seksualne avanture devetogodišnjeg dječaka, striptizeta-hermafrodit koja ispaljuje strelice iz vagine, kiborg-jakuza s presađenim gigantskim penisom, leteća kornjača koja napada Tokio, alkoholičarski zmaj s osam glava, slijepi samuraj... - japanski film jednostavno ne poznaje granice ideja, kao ni zapadnjačko poimanje definicije riječi "tabu"!

Od Kurosawe, Mizoguchija i Ozua do Kitana, Miikea i Tsukamota - više od sto godina japanske filmske povijesti nije samo bogato vrelo inspiracije za nebrojene prvoborce kvalitetne Zapadne kinematografije (od Tarantina do Jarmuscha), već i škrinja neiscrpnog celuloidnog i video zadovoljstva, bilo da uživamo u ponosnim samurajima, nihilističnim jakuzama, beskrajno maštovitim seks-filmovima, divovskim čudovištima ili staroj drami, modernom artu i eksploataciji.

"Katane, lignja, bradavice" vodi vas u svijet filozofskih soft-pornića s temom anarhizma, angažiranih reality drama, jazz pinku eiga, psiholoških horora i eksperimentalnog cyberpunka, a sadrži:

- osvrte na 259 filmova koje biste trebali pogledati (i još nekoliko desetaka onih na koje bi također trebali baciti oko i uho)
- pojmovnik japanskih izraza korištenih u knjizi
- pojmovnik filmske terminologije
- ekskluzivni intervju: Takashi Miike: "Nikad nisam želio biti zvijezda"

Istim filmofilskim ushitom autor opisuje bizarni eksploatacijski freak-show s mokrenjem po zavezanoj trudnici, upoznaje nas s Matsumarinim antikorporacijskim aktivizmom pedesetih dok no-global škvadra još nije bila u pelenama, promatra Watanabine cyberpunk kurve i divi se Aoyaminim morskim vedutama u sepiji, ali i odrazu Sugimorijeva junaka u kapljici vode Grgić je dokazao da je film puno više od onog što nam nudi uniformirani program multipleksa iza ugla.
(Dragan Rubeša, iz predgovora)

Velimir Grgić (Požega, 1978.) piše za vodeće magazine i portale u Hrvatskoj, uređivao je i vodio mnoge TV emisije, producirao reklame, glazbene spotove, dokumentarne i igrane filmove, a usto je i nagrađivani filmski scenarist. Dosad je objavljivao knjige o glazbi, filmu, društvenim fenomenima, popularnoj i azijskoj kulturi.

© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.

– Od istog nakladnika –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Od istog autora –

Prethodna Slijedeća Vidi sve knjige

– Pretraži sve knjige –