Filmska čitanka : Žanrovi, filmovi, glumci
- Nakladnik: Hrvatski filmski savez
- 12/2010.
- 368 str., tvrdi uvez
- ISBN 9789537033323
- Cijena: 25.22 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
"Filmska čitanka" druga je knjiga koju njezin autor, filmolog Ante Peterlić, nije bio u mogućnosti osobno autorizirati. U dovršenju "Povijesti filma: rano i klasično razdoblje" (2008) spriječila ga je viša sila, a o nekakvoj svojoj filmskoj čitanci za života možda nije ni razmišljao, jer ih je već objavio barem dvije. "Ogledi o devet autora" (1983) i "Studije o devet filmova" (2002), okupljajući tekstove o filmskim redateljima i/ili djelima koje je cijenio, vrlo su brzo postale kultno štivo filmofila i nezaobilazna literatura studentima filma.
Ipak, njima nisu ubuhvaćene sve filmske teme kojima se nestor hrvatske filmologije tijekom višedesetljetnih istraživanja bavio sintetizirajući svoje spoznaje o filmu, a komplementarne su poetici velikih autora i prekretničkim redateljskim ili stilskim postupcima velikih filmova. Visoko mjesto na ljestvici njegovih zanimanja zauzimali su žanr, filmska gluma i filmske zvijezde, a nije zanemarivao ni hrvatski film.
Sve to želi dokumentirati i ova knjiga. Dopisujući Peterlićevu kanonu filmskih redatelja, obrađenih u "Ogledima", imena Babaje, Carnéa, Cukora, Forda, Hustona, Langa, Leana, Peckinpaha, Scorsesea, Tadića i Wildera, "Filmska čitanka" sabire na jednom mjestu i njegove najvrsnije esejističke prinose teoriji žanra - vesterna, slapsticka, mjuzikla, filma detekcije, fantastike, filma urote - kao i teoriji glume na filmu te povijesti holivudskoga filma i zvjezdanog sustava.
Premda su napisani u različitim razdobljima, u rasponu od četiri desetljeća (od 1965-2006), autorovo uzbuđenje otkrivanja, lakoća memoriranja i vještina sintetiziranja filmskih činjenica u svim su tekstovima podjednako prisutni, na radost njegovih štovatelja i čitatelja.
Ipak, njima nisu ubuhvaćene sve filmske teme kojima se nestor hrvatske filmologije tijekom višedesetljetnih istraživanja bavio sintetizirajući svoje spoznaje o filmu, a komplementarne su poetici velikih autora i prekretničkim redateljskim ili stilskim postupcima velikih filmova. Visoko mjesto na ljestvici njegovih zanimanja zauzimali su žanr, filmska gluma i filmske zvijezde, a nije zanemarivao ni hrvatski film.
Sve to želi dokumentirati i ova knjiga. Dopisujući Peterlićevu kanonu filmskih redatelja, obrađenih u "Ogledima", imena Babaje, Carnéa, Cukora, Forda, Hustona, Langa, Leana, Peckinpaha, Scorsesea, Tadića i Wildera, "Filmska čitanka" sabire na jednom mjestu i njegove najvrsnije esejističke prinose teoriji žanra - vesterna, slapsticka, mjuzikla, filma detekcije, fantastike, filma urote - kao i teoriji glume na filmu te povijesti holivudskoga filma i zvjezdanog sustava.
Premda su napisani u različitim razdobljima, u rasponu od četiri desetljeća (od 1965-2006), autorovo uzbuđenje otkrivanja, lakoća memoriranja i vještina sintetiziranja filmskih činjenica u svim su tekstovima podjednako prisutni, na radost njegovih štovatelja i čitatelja.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.