O škrtosti i o nekim s njom povezanim stvarima : tema i varijacije
- Nakladnik: Izdanja Antibarbarus
- Prijevod: Mario Kopić
- 07/2009.
- 242 str., meki uvez
- ISBN 9789532490909
- Cijena: 19.78 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Da potrošački duh i škrtost nisu samo suprotstavljene kategorije, pokazuje nam poznati slovenski filozof i teorijski psihoanalitičar Mladen Dolar. Njegovu knjigu "O škrtosti i o nekim s njom povezanim stvarima" odlikuje razumljiv jezik, koji ne zahtijeva veliko poznavanje filozofije ili čak posvećenost u žargon teorijske psihoanalize.
Autor se u ovom djelu bavi pitanjem kako se uhvatiti u koštac s ozbiljnom filozofskom analizom škrtosti i njezine kritike i istodobno pokazati da škrci nisu samo stranci što su se među nama pojavili iz nekoga minulog doba, nego da škrtost nosi u sebi svatko od nas upravo kao – potrošač. Svatko od nas je škrt u mjeri u kojoj je današnji potrošač.
Potrošač je oblik škrca, što biva bjelodanim po reklamama i tržišnom diskursu. Paradoks je potrošača u tome da kupuje jeftinije, bolje, brže, da kupuje proizvode koji bi trebali zadovoljiti nešto »više« nego samo njegove potrebe. Posrijedi je obećani užitak što ga donosi kupljena roba i socijalni prestiž. Kupujemo li skupe stvari, kupujemo i dio prestiža, postajemo prestižni, budući da to ne može svatko sebi priuštiti. Kupujemo li pak na rasprodajama, štedimo ono što smo dobili besplatno.
Istodobno u logici potrošnje stupamo u logiku želje koja nikada nije zadovoljena budući da ne otjelovljuje ono »više«. Čim nešto kupimo, već se pojavljuje novi predmet želje, koji nas dakako ne zadovoljava. Na mjesto zadovoljenja potreba stupa dakle nezasitna želja.
Pojavljuje se tako pred našim očima majstorska analiza potrošačkog društva 21. stoljeća. I ne samo to, Dolarovo razmatranje škrtosti u ovoj će se knjizi protegnuti i naposljetku steći u smrtno ozbiljnu analizu židovstva i antisemitizma.
Autor se u ovom djelu bavi pitanjem kako se uhvatiti u koštac s ozbiljnom filozofskom analizom škrtosti i njezine kritike i istodobno pokazati da škrci nisu samo stranci što su se među nama pojavili iz nekoga minulog doba, nego da škrtost nosi u sebi svatko od nas upravo kao – potrošač. Svatko od nas je škrt u mjeri u kojoj je današnji potrošač.
Potrošač je oblik škrca, što biva bjelodanim po reklamama i tržišnom diskursu. Paradoks je potrošača u tome da kupuje jeftinije, bolje, brže, da kupuje proizvode koji bi trebali zadovoljiti nešto »više« nego samo njegove potrebe. Posrijedi je obećani užitak što ga donosi kupljena roba i socijalni prestiž. Kupujemo li skupe stvari, kupujemo i dio prestiža, postajemo prestižni, budući da to ne može svatko sebi priuštiti. Kupujemo li pak na rasprodajama, štedimo ono što smo dobili besplatno.
Istodobno u logici potrošnje stupamo u logiku želje koja nikada nije zadovoljena budući da ne otjelovljuje ono »više«. Čim nešto kupimo, već se pojavljuje novi predmet želje, koji nas dakako ne zadovoljava. Na mjesto zadovoljenja potreba stupa dakle nezasitna želja.
Pojavljuje se tako pred našim očima majstorska analiza potrošačkog društva 21. stoljeća. I ne samo to, Dolarovo razmatranje škrtosti u ovoj će se knjizi protegnuti i naposljetku steći u smrtno ozbiljnu analizu židovstva i antisemitizma.
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.