Frakture dječje književnosti : Od slikovnica do lektire, od Agrama do El Shatta
- Nakladnik: Hrvatska sveučilišna naklada
- 12/2021.
- 153 str., meki uvez
- ISBN 9789531694698
- Cijena: 17.25 eur
Preračunato po fiksnom tečaju konverzije 7,53450 kuna za 1 euro - Cijene knjiga su informativnog karaktera, navodimo prvu cijenu po izlasku knjige iz tiska. Preporučamo da cijene i dostupnost knjiga provjerite kod nakladnika ili u knjižarama! Moderna vremena više se ne bave prodajom knjiga, potražite ih u knjižarama, antikvarijatima ili u knjižnicama.
Proučavanje dječje književnosti daje direktan doprinos poznavanju povijesti i sadašnjosti hrvatske kulture, njezinih institucija, odnosa s evropskim kulturnim središtima. Novija generacija proučavatelja dječje književnosti, u koju spada i autorica ovog djela, znatno je osuvremenila metodologiju u tom području. Suvremeni istraživači svih područja kojih se ovo djelo dotiče međusobno razmjenjuju iskustva, otkrića i rezultate, što je vidljivo i u ovoj knjizi. Stoga svaki novi napor u tom pravcu znači kontinuitet čitave jedne akademske mreže, te obećava i buduće znanstvene doprinose.
Metodologija se odlikuje aktualnošću, inovativnošću, interdisciplinarnošću (folkloristika, filologija, povijest književnosti, komparativna književnost, sociologija književnosti, povijest i antropologija djetinjstva, historiografija), te kapilarnim poznavanjem dosadašnjih spoznaja. Stoga je ova knjiga doista uzorna po svojoj akademskoj usustavljenosti.
Znanstveni se doprinos ove knjige vidi na dvije razine; prva je od njih znanstveni doprinos istraživanjima dječje književnosti, dječje kulture i studijima djetinjstva, kojima knjiga Marijane Hameršak ne samo pridonosi svojim opsežnim sadržajem, raznolikim temama i vrijednim uvidima, nego i svojim sofisticiranim pristupom i analitičkom discipliniranošću.
Istraživanje dječje književnosti i dječje kulture u hrvatskim se okvirima veže uz znanost o književnosti i uz pedagoške discipline, i u tim je kontekstima ova knjiga važna i potrebna. Na drugoj, međutim, razini, znanstveni doprinos knjige vidim i u kontekstu hrvatske humanistike i znanosti o književnosti izvan okvira proučavanja dječje književnosti i dječje kulture; ovaj se znanstveni doprinos ogleda u istraživačkim smjerovima i zaključcima koji, premda se primarno odnose na dječji segment unutar hrvatske kulturne slike 19. i 20. stoljeća, uvjerljivo pokazuju i međusobnu komunikaciju dječjih i nedječjih društveno-povijesnih procesa istraživanog razdoblja.
– iz recenzija
© Bilješke o knjigama izrađene su na osnovu informacija dobivenih od nakladnika i njihove dodatne uredničke obrade temeljem uvida u sadržaj knjige, te se kao takve ne smiju prenositi bez prethodnog dogovora s uredništvom portala.